Rolki hamujące i nośno-hamujące


EUROROLL regulują prędkość rolki nośno hamujące transportowanych elementów na przenośnikach grawitacyjnych spowalniając
przepływ transportowanych elementów.
Dokonuje tego przekładnia planetarna, która przy każdym obrocie przyciska do rolek szczęki hamulca odśrodkowego z siłą hamowania proporcjonalną do przyłożonego momentu hamowania. Dobry dobór odstępu rolek hamujących oraz właściwego typu rolek hamujących jest uzależniony od
uwzględnienia następujących czynników:


1. Konstrukcji i zasady działania rolki nośno-hamująceprzenośnika rolkowego
2. Nachylenia przenośnika rolkowego
3. Zachowania transportowanego towaru
4. Właściwości oporowych rolek hamujących
5. Warunków otoczenia, takich jak wilgotność, niska lub wysoka temperatura

Na jedno miejsce dla palety należy zastosować przynajmniej jedną rolkę hamującą lub nośno-hamującą, ponieważ tylko w ten sposób uzyska się kontrolowaną prędkość bez przyspieszenia i wystąpienia dużych sił. Prędkość przesuwu palet nigdy nie powinna być wyższa niż 0,3 m/s. W przypadku prawidłowego układu rolek hamujących, w zależności od masy palety prędkość przesuwu wynosi 0,1 – 0,2 m/s. Ważne jest prawidłowe zawieszenie rolek hamujących i nośno-hamujących, ponieważ tylko przez odpowiedni docisk pomiędzy rolką hamującą a transportowanym elementem powstanie odpowiednio ścisły styk i uzyskana zostanie stała prędkość transportowania. Zakres temperatur zastosowania od-30° C do +45° C. W zależności od rodzaju zastosowania masa palety może wynosić od 80 do 1400 kg.

Wykres siły hamowania

Wykres siły hamowania pomaga we właściwym doborze rolek hamujących i nośno-hamujących. Siły (które powstają głównie wskutek przyspieszenia), które wykraczają poza krzywe pokazane na wykresie, mogą przeciążyć i zniszczyć rolki hamujące. BTR Ø 89 czas reakcji po ≈ 130 mm EBT2 czas reakcji po ≈ 63 mm W porównaniu do starych rolek hamujących BTR Ø 89 nowa rolka nośno-hamująca EUROROLL EBT2 charakteryzuje się znacznie krótszym czasem reakcji.

Z tego powodu rolki hamujące i nośnohamujące w grawitacyjnych przenośnikach rolkowych należy montować zawsze w odstępie równym odstępowi palet, lub mniejszym, tzn. tak, aby w każdej pozycji zawsze istniał styk z jedną z rolek hamujących.

Rolki hamujące EUROROLL posiadają średnicę Ø 80 mm.

Każda rolka nośno-hamująca jest wyposażona w parę sztywnych uchwytów i montowana za ich pomoc w taki sposób, że wystaje maks. 2 mm ponad poziom przenośnika rolkowego. Jest nadzwyczaj ważne, aby każda rolka hamująca była zamontowana dokładnie i skontrolowana. Wysokość należy dokładnie wyliczyć i ustawić.

W przypadku zastosowania do palet stalowych lub z tworzywa sztucznego firma EUROROLL oferuje rolki nośnohamujące z nałożoną na całym ich obwodzie powłoką z PCW lub karbowaniem rurki na powierzchniach styku z paletą.

O nas

LEAN-TECH gwarantuje Klientom kompleksową obsługę przedsiębiorstw w zakresie realizacji inwestycji przemysłowych oraz dystrybucji materiałów do przemysłu (rolki transportowe, listwy rolkowe do palet, różne rodzaje przenośników i wiele innych). Oprócz tego świadczymy także usługi polegające na wsparciu działów utrzymania ruchu, działów planistycznych, inżynierii procesu, a także innych działów technicznych.

Katalog online

Pobierz

Kontakt z nami

LEAN-TECH S.C.
Biuro oraz adres korespondencyjny:
Ramiszów 153, 51-217 Wrocław
telefon/fax: 71-324-15-70, 71-324-15-71,
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
NIP: PL8951959410 REGON: 021097606
Strona:
Premium Free Joomla Templates by MightyJoomla | Design Inspiration NewWPThemes